15 May 2014

Rain a Lot


it took at 9:00 pm in NCHU, Taichung.


Tonight, after the course of introduction of Western Literature, I could have gone home early. However, the rain became heavily. There was a classmate of mine waiting with me. But times went on, everyone wanted to go home.

So, I used the umbrella and got up off the building. There was a terrible thing happened. It rained fucking so hard. And below my belly, yeah my pants and shoes, was all wet. As I was approaching to my scooter, I found it already flooding. But eventually, I stepped in the water and moved on. It was so fucked up.

Then, I finally got closer to my scooter and I took the picture. You might think my behavior is strange, but I want to keep it somehow. Okay.

I wore the raincoat and left of the school. But when I was on the road. It flooded bad. I was wandering what if my scooter couldn't move or something. Fortunately, the tragedy didn't happen on me. And when I was on the street, I felt like I'm playing the game with some kind of low speed. Every place I passing by, the waters on the ground splashed. But still again, it was fucking scaring.

Finally I got home. After I stripped the raincoat, I still got all wet. Thanks that iPod and my cell phone were fine. But I needed to wash my shoes and let them dry. I hope they can dry quickly. ;_;

By the way, a car caused a splash of ground water next to me and it FUCKING HURT. >:(

^They are just a special and dangerous event.



還有!等我回家的時候,我爸說:不是打電話跟你說不要先回來嗎?
你那時候打來我已經在路上了。

在路途中我看到幾個人牽著摩托車走,希望他們沒怎樣,當下我也不可能停下來幫他們。而且我爸跟我說,在水淹比較高的地方油門不能鬆,不然一鬆後面引擎就會吸水,然後你的摩托車就會花一大筆錢修理,這太可怕了吧。好險這悲劇沒發生在我身上。

今天本來三四節不用上課的說,結果回家洗完澡也十點多了,嘖嘖。

話說騎在路上真的好可怕喔,學校不知道在淹什麼水,淹超高。那時候從商店出來,雨超大!!!即使撐傘,下半身還是都濕了。然後離開校門水淹超高,幸好我有騎過去。其餘的路上都在握緊把手,不敢放開。而且因為地上的水位滿高的,阻力有點強。再加上停紅綠燈,鼻子吐氣,結果我的眼睛濛上了層霧,這讓我的視線更差,再加上路本來就不是平的,我騎的心驚膽跳。而且我看大家都靠左騎,我也靠左騎,因為水都往右邊流去。這什麼怪雨啊。我心裡也一直想:明天可以放個外頭淹水危險假什麼的。

當我回到家,家裡異常乾燥,真是太好了。希望明天不會下雨。


不知道為什麼中文讀起來非常有壓迫感,大概是前後句子不相通吧呵呵,好累噢。現在只有想洗洗睡的感覺。

(不負責任的離開ㄎㄎㄎ)


#台中下大雨 #淹水 #中興大學

No comments:

Post a Comment