6 October 2012

Life in a Day (2011)



中文片名:浮日一生、生命中的每一天、一日人生、活在這一天



Life in a Day is a crowdsourced drama/documentary film comprising an arranged series of video clips selected from 80,000 clips submitted to the YouTube video sharing website, the clips showing respective occurrences from around the world on a single day, July 24, 2010.



好萊塢金獎導演雷利史考特監製,《最後的蘇格蘭王》凱文麥唐納執導,與你共享全世界人們共有的愛與希望。

來自世界各地、人、事,演繹了不同的人在同一天的生活,許多滿載悲喜、失落與幸褔的故事:從繁華的大城巿到被世人遺忘的鄉野,從駕名車的富豪到街邊擦鞋的孩童,從寄人籬下的生活到色彩繽紛的狂歡世界...


平凡的生活與真摯的情感帶來最深刻的感動。《生命中的每一天》是一部獨一無二的紀錄片,透過兩位奧斯卡大導演在YouTube上號召世界各地的人們在同一天記錄下自己生活的片段,再從80,000個片段、4,500小時中剪輯出芸芸眾生的吉光片羽,捕捉各種奇異幻妙的時刻,喜怒哀樂、悲歡離合巧妙的交織在短短九十分鐘裡,一瞥來自各個角落的人生。(來源:開眼)



IMBd http://www.imdb.com/title/tt1687247/

Wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Life_in_a_Day_(2011_film)

















上面那個睡臉好帥噢嬰兒也很可愛哈哈哈



Highly recommended. It's worth watching if you haven't seen it before. You will learning something from it. Yeah, whatever it is. :)



這部電影很值得一看,不論是增加常識也好、以一顆心接受或拒絕別人文化也好,看完也許就會靈光乍現知道自己以後想做什麼也不一定。既然是大部分人一天的生活,當然會不一樣,貧窮的、戰爭的、偏僻的、富有的、開心的、傷心的、慘不忍睹(裡面有一頭牛太慘了)的等等等。





會發現這一部紀錄片是因為在CPing的某個post寫著:「X點X分,我在看 Life in a Day。」好奇之下就去找來看了。不負眾望阿哈哈哈,可以反省、想想自己一會兒。



裡面有位騎著鐵馬環球的那位先生他的戲份太多了阿阿阿阿(我只是講講 ㄎㄎ









What do you love?



What do you fear?
 







Just think. You can answer them or keep them in mind. :3














裡面有些畫面好漂亮。(拼命截圖、整理、痛下心挑選幾張,哈哈)























我知道這位小女孩參加的是什麼活動!超酷的。 :)





























Don't you think this person looks familiar? Sometimes, I watch his videos as well. :)



不過他最近健身的體型太過度了。也許其他人很喜歡那樣:D



He is Davey Wavey! 





















雖然是天燈,但場景很明顯是在國外。







其實最印象深刻的是最後的那位女孩。

他說..





2010年,7月24日

July 24th, 2010.



已經快午夜了,所以我沒有多少時間來錄這個了

It's nearly midnight now and I'm running out of time to make this.



我工作了一整天。還是在週六!是阿,我知道

I worked all day long. On a Saturday! Yeah, I know.



最可悲的是

The sad part is, 



我花了一整天希望會有什麼神奇的事發生

I spent all day long hoping for something amazing to happen,



一些偉大的,一些會讓今天被銘記的事情

something great, something to appreciate this day,



而我會成為其中一份子,然後...

and to be a part of it, and to...



...向世界證明,神奇的事情

...show the world that there's something great 



每天都會發生,每個人都能遇到

that can happen every day of your life, in everyone's life.



但是事實是,神奇的事並不總是會發生

But the truth is, it doesn't always happen.



對我來說,今天...

And for me, today...



...一整天,什麼都沒有發生

...all day long, nothing really happened.



我想讓人們知道世界上有個我

I want people to know that I'm here.



我想讓大家知道我的存在

I don't wanna cease to exist.



我不會坐在這裡,告訴你們我有多偉大,因為...

I'm not gonna sit here and tell you that I'm this great person because...



...我並不偉大,一點也不

... I don't think I am, at all.



我覺得我就是個普通的女孩

I think I'm a normal girl.



過著平凡的生活

Normal life.



不夠精采...

Not interesting enough...



不夠有資格談

... to know anything about.



但我想活得精采

But I want to be.



今天...

And today...



即使...

even though...



...即使沒有什麼神奇的事情發生

...even though nothing great really happened,



但今晚,我卻覺得神奇的事真的發生了

tonight I feel as if something great happened.







很感人的一段話,不是嗎?至少我來說是。



(給點掌聲吧打這一段居然要快半的小時,好吧這就是網誌的樂趣<---也太久了吧吐血)





裡面那首歌很好聽,一種純粹的感覺。







居然是 Ellie Goulding ,我驚訝了哈哈



Life in a Day Soundtrack - A Day At a Time (feat. Ellie Goulding)











Life In A Day











這影片有字幕的選擇喔!!!!!!!















對了那天我在幹麻?高一升高二的暑假,2010真的是很棒的一年,我們很多同好在這裡曾經很熱絡......







No comments:

Post a Comment