11 December 2010

treasure all we have




treasure all we have
珍惜我們擁有的




Tonight, my cousins, their friends and I had dinner outside. Our conveyances were scooters. The strong wind was freaking cold.



When we were sitting at the restaurant, I found a woman and a man.




That man, his hair was grey, was waiting for her. There was a dog next to him.

That woman, was eating dinner. The table was full of food.


It seemed that he was older than her because she had long black hair.



"Are you full up? You should eat more." he said.

"I can't eat any more." she said.



At this moment, I felt something strange.




The woman, she had already been a adult, but her actions were like a child.


After she finished eating, he started to eat dinner.




I observed them carefully. The woman is his daughter, and the man is her father.





If I were her father, I am willing to take my whole life to her.

But if I were dead, who can always take of her?



If my age is thirty, my mental age is only thirteen.

What can I do? Perhaps, I can only rely on someone until I die.



My heart wept for them. Hope they will get better.





We should treasure all we have.




Everyone has different troubles of his own.

Yours and mine maybe be the same, maybe or not.

We still have to keep going.









on the top of the picture, who is walking? he is james morrison :)

this happened let me feel stronger to James' songs, precious love & to fix the world up for you


Yu Tong x





再來是中文的版本
英文我打很久,但你一定會覺得有種被耍的感覺,因為我也這麼覺得。
所以以下簡單略述就好,哈哈

 
晚上在外面吃飯時,其實是因為端菜的還沒來,
所以我一直往我的前方看,有個說小不小的女生以一般人不常見的動作在吃飯。
然後在店外面有一位頭髮已灰的男生問:「吃飽了沒?要不要再多吃點?」
女生回答:「我已經吃不下了。我要摸狗狗。」

起初小狗的繩子是在男生的手裡。
後來那位男子趁女子正在跟狗玩時,默默的把女子沒吃完的大概吃掉。
然後他們就離開了。

我是斷定他們是父女…… (看他照顧她的方式就能知曉)

同時我覺得好心酸,也覺得我們很幸福。身心健全。(好吧 硬要說還是有些不健全XD)


然後不知為何的,我想到每個人都有每個人不同的問題。
我們的問題是這個;他們的問題是那個。
每個人都挺慘的阿,只是方面、層次不同罷了。


不過也是可以積極一點,突然想到這句「面對光明,黑暗就在後面。」
其實這有點真矛盾。








我有點覺得信寫不完耶,因為要求自己每一封都寫的不一樣。
根本不是在寫卡片阿,哈哈。








後來吃完飯又去買飲料,我看到了"紅豆薏仁牛奶",所以我買了他。
超好奇的阿阿阿阿阿阿阿阿阿阿

結果第一口喝下有綠豆沙的感覺。




病快點好吧,我不想一直憂鬱下去,哈哈哈。








這個丟臉也丟了,也順便PO在這吧lol







10 comments:

  1. 英文寫的超好的啊XDDD



    我看的懂耶><

    哈哈



    這讓我想到之前我晚上補完習在天橋下看到資源回收的老人

    便馬上衝回家拿我媽整理好的棉被~~邊騎腳踏車邊提著棉被到天橋

    然後給那老人棉被後馬上走開XDD



    可是

    每次放學看到他

    都不見棉被的蹤影啊=○=





    珍惜我們擁有的

    XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝你啦:)


      好可憐Q Q

      版主 於 December 19, 2010 10:10 PM 回覆

      Delete
  2. ..........我很認真把英文看完

    (其實我不太喜歡看英文文章,因為不是自己的語言會看很吃力XD而且我看英文速度非常之龜速= =)

    結果看到最後才發現有中文版............................



    我們學校清理廁所跟垃圾的是兩個老婆婆

    我不知道學校為什麼要請兩個老婆婆來= =...

    因為我每次看到都覺得很難過............

    就已經彎著腰了還要扛垃圾清廁所,有時候還刷地板...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈 阿熊的心裡很X吧 :D


      他們也許還是需要錢...

      版主 於 December 19, 2010 10:11 PM 回覆

      Delete
  3. 這次有乖乖把音響打開這樣



    啊啊啊

    英文什麼的啊

    果然興趣沒那麼大- -

    雖然長大很想出國這樣(晃)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈 謝謝


      英文比日文好玩多了(硬要講)


      大家都很想出國吧:)

      版主 於 December 19, 2010 10:11 PM 回覆

      Delete
  4. 我就記得你是女的= =

    剛剛看到你根紅豆薏仁牛奶的合照時 還以為是男的XDDD

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我是女的 只是頭髮不長:)))))))))))

      版主 於 December 19, 2010 10:12 PM 回覆

      Delete
  5. 可講一口流利的日文感覺比英文要威

    因為感覺英文太普遍了(遠望)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 英文比較威=3=

      德文西班牙文葡萄牙語也超威威威威威的:DDDDDDDDD

      版主 於 December 21, 2010 10:00 PM 回覆

      Delete